piatok 21. mája 2010

PROJEKT DOLCETA

DOLCETA - Development of Online Consumer Education Tools for Adults- "Vývoj počítačových nástrojov spotrebiteľského vzdelávania dospelých"

Projekt je podporovaný Európskou komisiou a partnerom je 25 členských krajín. Názov projektu Dolceta je akronymom odovodeným z Development of Online Consumer Education Tools for Adults. Projekt poskytuje informácie, poradenstvo a školenie spotrebiteľov. Poskytuje im potrebné informácie, aby mohli porovnávať výrobky a služby, rozhodovať o nakupovaní a obraňovať svoje práva spotrebiteľov. Právne a praktické informácie sú adaptované na národné charakteristiky každej krajiny. Webová stránka nemá vyčerpávajúci charakter, ale zameriava sa na najčastejšie kladené otázky a problematické situácie z každodenného života. Cvičenia a príklady sú sprevádzané teoretickými vysvetleniami, aby umožnili lepšie porozumenie daných informácií. Webová stránka obsahuje odkazy na iné webové stránky, ktoré sú dôležité pre hlbšie pochopenie vedomosti o špecifických témach, alebo obrazom špecifických situácií. Webová stránka môže byž využitá ako pedagogický nástroj pre školiteľov a učiteľov. Na webovej stránke sú dva moduly V module Spotrebiteľské práva sú umiestnené informácie k témam Obchodné zmluvy, Označovanie cien, Predaj na diaľku, Reklama, Bezpečnosť výrobkov a služieb, Urovnávanie sporov, Jednotný trh a Špecifické otázky. Obsahom modulu dva sú Finančné služby, ktoré sa zaoberajú zvláštnosťami finančných služieb pre spotrebiteľov v šiestich témach : Spotrebiteľský úver, Hypotéky, Vedenie bankového účtu, Spôsoby platieb, Sporenie a Investovanie. Všetky informácie sú rozložené do troch úrovní zložitosti: úroveň jeden majú základné informácie, úroveň dva detailnejšie informácie, úroveň tri špecializované informácie. Prístup k informáciám môže byť podľa témy, úrovne zložitosti, alebo podľa vyhľadávača.V príručke školiteľa sú informácie a odporúčania pre vzdelávanie inštitúcie, osoby pracujúce s dospelými učiacimi sa, aby vytvorili a organizovali učebný proces o spotrebiteľských otázkach, alebo založených na iných témach. Môžu byť tiež využité v školách pre študentov 15-18 ročných a v školeniach občianskeho vzdelávania. Návody v príručke povzbudzujú učiteľov do využívania interaktívnych metód a využívanie internetu vo vyučovaní. . Tréneri a facilitátori pracujúci v neformálnom vzdelávaní – v komunitných centrách, cent rách pre vzdelávanie dospelých, večerných školách, mimovládnych organizáciách, podnikoch nájdu užitočnú pomôcku ako pracovať s týmito modulmi. Príručka môže byť odporúčaná v každodennom vzdelávaní, niektoré časti môžu byž použité priamo učiacimi sa. Príručka môže slúžiť školiteľom a učiteľom v školeniach ako nástroj presadzovania a dožadovania spotrebiteľských otázok. Obsahom príručky sú aktivity a učebný plán, ktoré môžu byť využité v súvisiacich témach a pomáha integrovať počítačové moduly do vyučovacích zasadnutí aj vtedy, keď učiteľ nie je dobre oboznámený s prácou na internete. Ak si školitelia prajú skúmať ďalšie otázky, na konci príručky sú uvedené niektoré webové stránky a odkazy na dané materiály. Moduly nie sú kurzom, ale skôr prídavným materiálom pre špecifické témy spotrebiteľských otázok. Sú plánované ako samostatné počítačové učenie , zdroj materiálov v kurzoch a seminároch o spotrebiteľských otázkach. V obsahu modulov sú dva až tri odseky spotrebiteľských informácií, krátky, interaktívny, viacnásobný výber testu na konci každej jednotky, slovník, odkazy na ďalšie webové stránky a informácia a originálny materiál. Vyučovanie s počítačom môže byť ústrednou témou, alebo prídavnými aktivitami. Úspech záleží nielen od kvality materiálu, ale najmä od toho, ako učiteľ spojí triedu s vyučovacími aktivitami prostredníctvom počíta. Materiál v úrovni jedna by nemusel byť použitý iba ako prezentačný, ale môže byť využitý pri príprave pracovných listov, scenárov a iných aktivít, ktoré sú najvhodnejšie hodnotiť v ich kurzoch. V konkrétnych príkladoch sú uvedené ukážky rôznych druhov metód a aktivít využitia materiálov z modulov. V ukážkach sú príklady aktivít ako prechádzať z jednej úrovne do druhej, ako využívať transfer a hodnotenie naučeného. Ukážky predstavujú čo by mal spotrebiteľ vedieť a urobiť skôr než podpíše kontrakt (zmluva o zájazde), čo by mal vedieť o rodinnom rozpočte a účtoch v bankách.

Webová adresa projektu : http://www.dolceta.net/

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára